Kepek Nasıl Tedavi Edilir? 1.985 kere okundu.

Kepek, toplumda cinsiyet fark etmeksizin iki kişinin birinde görülebilen ve kaşıntıya sebep olan saçlı deri problemidir.

Kepek, kuru cildin küçük parçalar halinde saçlı deriden ayrıldığı, yaygın görülen bir saçlı deri sorunudur. Saçlarınız koyu ise ya da koyu boya kullanıyor iseniz saçlarınızda ve omuzlarınızda pul pul görülebilmektedir.  Aynı zamanda saçlı deride kaşıntıya da sebep olmaktadır. Kepeğin nasıl tedavi edilebileceğini yazımızda bulabilirsiniz.

Kepek Nedir?

kepek tedavisi nedir

Kepek problemi hem kadınlarda hem de erkeklerde görülebilen yaygın bir cilt sorunudur. Beyaz ve gri cilt pullarının saç derisinde ya da saçın üzerinde görünmesine neden olmaktadır. Yapılan çalışmalar, kepeğin görülme oranının %50 olduğunu göstermektedir. Yani her iki kişiden birinde bu cilt sorunu ortaya çıkmaktadır. Kepeklenme ciddi bir probleme işaret etmez ve kişiden kişiye bulaşmaz.

Kepeğin Sebepleri Nelerdir?

kepek tedavisi nedir

Çoğu insan kepeklerin kötü hijyenden kaynaklandığına inanır ancak bu doğru değildir. Saçları az sıklıkta şampuanlama kepeği daha belirgin hala getirmesine rağmen kepeğin sebepleri hala araştırılmaktadır.

• Sprey, jöle gibi saç şekillendiricileri kullanmak,
  • Sık saç düzleştirmek,
  • Aynı zamanda stres kepeği arttıran sebepler arasındadır.

Kepek Nasıl Tedavi Edilir?

kepek nasıl tedavi edilir

Kepeği tedavi etmenin ve kontrol altına almanın en etkili yolu kepek şampuanı kullanımı ve saçlı derinin tedavileridir. En iyi sonucu almak için alttaki önerileri okuyabilirsiniz.

Kepek Şampuanın Şişesinin Üzerindeki Talimatları Uygulayınız

Çok çeşitli kepek şampuanları piyasada mevcuttur. Her biri semptomları kontrol etmek için farklı aktif maddeler içerir. En iyi sonucu almak için şampuan şişesi üzerindeki talimatlara uymanız gerekmektedir. Örneğin; bazı şampuanları saçınızda ve kafa derinizde köpürtmeniz ve durulamadan önce şampuanı yaklaşık beş dakika bırakmanız gerekir. Bazı şampuanları saçlı deride bekletmek gerekmeyebilmektedir. Bu noktada kullanım talimatlarına uymak oldukça önemlidir. Gerektiğinden farklı kullanım herhangi bir fayda görmemenize neden olabilmektedir.

Kepek Şampuanlarını Haftada İki Gün Kullanıp Diğer Günler Günlük Şampuan Kullanabilirsiniz

Kullandığınız kepek şampuanı rahatlama sağlamazsa, farklı etken madde içeren şampuanları dönüşümlü olarak kullanabilirsiniz. Ülkemizde bu amaçla ketakonazol, selenyum sülfit ve çinko pritiyon içeren şampuanlar kullanılmaktadır.

Aşağıdaki etken maddelerden birini içeren şampuanlar genellikle kepeklenme sorununa iyi gelmektedir.

• Çinko pirit
  • Salisilik asit
  • Selenyum sülfit
  • Ketokonazol
  • Kömür katranı

Kömür Katranı İçeren Şampuanları Kullanırken Dikkatli Olunuz:

Katranlı şampuan sarı, gri ya da beyaz saçları renklendirebilir. Açık renk saça sahipseniz farklı bir şampuan kullanmayı tercih edebilirsiniz. Katranlı şampuanlar aynı zamanda saçlı derinizi güneş ışığına karşı daha duyarlı hale getirebilmektedir. Bu tür kepek şampuanlarını kullanırsanız, açık havada şapka takarak ve mümkün olduğunca gölgede kalarak kafa derinizi güneşten korumalısınız.

Çoğu insan için kepeklenme tıbbi bir yardım gerektirmez. Ancak bazen kepek gibi görünen pullanma ve kaşıntı aslında, sedef hastalığı, mantar enfeksiyonları ya da egzema gibi tıbbi bir durum olabilir. Eğer kepek şampuanı kullanmanıza rağmen şikayetleriniz devam ederse bir dermatoloğa başvurunuz.

Kepek Nedeniyle Ne Zaman Doktora Başvurmak Gerekir?

• Herhangi bir kepek şampuanını denediğiniz halde fayda görmediyseniz, (Burada önemli olan husus şampuanı en az 1 ay kullanmış olmanızdır.)
  • Kepeklenmeniz çok ciddi seviyedeyse,
  • Kafa deriniz sürekli kaşınıyorsa,
  • Kafa derinizde şişlik var ise,
  • Aynı zamanda kafa deriniz kızarık ise,
  • Kepeklenme ile birlikte zayıf bağışıklık sistemine sahipseniz (kemoterapi görüyorsanız, HIV pozitifseniz ya da bağışıklık sistemini baskılayan bir ilaç kullanıyorsanız) dermatoloğa başvurmanız gerekmektedir.

Dermatolog durumunuzu, kepeklenme probleminin şiddetini doğru bir şekilde teşhis eder.  Dolayısıyla ihtiyaçlarınıza en uygun tedavi planını çıkarır ve doğru bir şekilde tedavi olmanızı sağlar.