iğneli Epilasyon Tedavisi

iğneli Epilasyon (Elektroliz), yüz ve vücuttaki kılların azaltılması ve kalıcı olarak yok edilmesi amacıyla kullanılan bir epilasyon yöntemidir. Elektroliz işlemiyle tedavi edilen alana ve kılın yapısına göre elektrik akımı kıl köklerine uygulanarak kılın büyüyen hücreleri hasara uğratılır.

Doktorunuz kıl benzeri, ince ve hassas bir iğneyi her bir kıl dibine batırılarak, elektrik akımını kıl köküne iletir. Tahrip edilen kıl cımbız ile çıkarılır. Bu işlem kılda, kılın kökünde, folikülin büyüme hücrelerinde kalıcı hasar ile sonuçlanır.

Soru/Cevap

Kaç seans elektroliz tedavisi uygulamak gerekir?

Kılın gelişimini etkileyen çeşitli faktörler vardır bu sebeple birkaç seans elektroliz tedavisi almanız gerekmektedir. Kılların kalıcı yok edilmesi için toplamda kaç seans gerektiği kişiden kişiye farklılık gösterir. Hastaların haftada bir veya iki haftada bir sıklıkta tedaviye gelmeleri gerekir.

iğneli epilasyon yan etkileri nelerdir?

Uygulama sırasında ağrı oluşabilir, kıl folikülü çevresinde kızarıklık gelişebilir, deri renginde koyulaşma ve iz oluşabilir. Nadir olarak da bakteriyel enfeksiyon oluşabilir. Elektroliz uygulaması mutlaka tek kullanımlık steril iğneler ile yapılmalıdır. İğneler tekrar kullanılmamalıdır. Bu enfeksiyonun bulaşmasını ve oluşmasını önlemeye yardımcı olur.

iğneli Epilasyon mu Lazer Epilasyon mu Tercih Edilmelidir?

Lazer tedavisinin avantajları:  Daha az zaman alır, daha az ağrılı, daha konforlu, daha güvenli, hem hekim hem hasta için daha kolaydır. 6-8 hafta aralarla 6-8 ayda sonuç alınır.

Lazer tedavisinin dezavantajları: Makul sonuç almak için birden fazla seans gerekir. Kıllarda belirgin incelme sağlar ancak kalıcı yok etmez, toplam seans tamamlandıktan sonra yılda bir uygulama gerekir.

iğneli Epilasyon tedavisinin avantajları: Kalıcı sonuç sağlar. Laser epilasyonun etki etmediği  kıl ve deri tipine sahip kişilere uygundur (örneğin açık renkli kıllar). İğneli epilasyon işlemi lisanslı ve tecrübeli kişiler tarafından yapılmalıdır.

iğneli Epilasyon tedavisinin dezavantajları: Tüm kıllar teker teker elektrolize uğratıldığı için bitmesi için çok seans gerekmektedir. Her bir kıl köküne ayrı ayrı işlem uygulanacağı için daha uzun zaman alır.  Daha ağrılı bir işlemdir.  Enfeksiyon ve uygulanan bölgede iz kalma riski daha yüksektir.