Sifiliz (Frengi), cinsel yolla bulaşan trepenoma pallidum (şekilde görülen) denilen bir bakterinin sebep olduğu enfeksiyon hastalığının adıdır.

Bulgular

Cinsel temastan 2-3 hafta sonra genital bölgede ağrısız, keskin kenarlı yara şeklinde başlar; tedavi edilmese bile 4-5 hafta içinde kendiliğinden iyileşir. Fakat yaranın iyileşmesi, enfeksiyonun iyileştiği anlamına gelmez. Eğer hastalık tedavi edilmez ise genital bölgedeki yara iyileştikten 2-3 hafta sonra kana ve deriye yayılır, tüm vücutta yaygın döküntü, el ve ayak tabanında kırmızı şişlikler ve kabuklanma, gövdede bakır rengi kabarıklıklar, saç dökülmesi yapabilir. Daha ileri evrelerde ise karaciğer, kalp, sinir sistemi, barsaklar, göz ve diğer birçok organı tutabilir ve bu durum ölüme neden olabilir.

Sifiliz ( Frengi ) Sebepleri

• Korunmasız cinsel temas
  • Çok eşlilik
  • Riskli cinsel davranışlar
  • Doğru şekilde kondom kullanılmaması

Sifiliz ( Frengi ) Tedavisi

Erken dönemde yakalandığında antibiyotiklerle kolayca tedavi edilebilecek olan sifiliz hastalığı geç dönemde kalıcı sakatlıklar bırakabilir. Bu nedenle erken tanı çok değerlidir. Basit bir kan tahlili ile bakterinin sizde olup olmadığı tespit edilebilir. Tedavisinde genellikle penisilin içeren iğneler kullanılır. Birlikte olduğunuz cinsel partnerin de tetkik edilmesi gerekmektedir.

• Doğru şekilde kondom kullanımı
  • Her temasta yeni kondom kullanılması
  • Sağlıklı cinsel davranış biçimleri
  • Tek eşlilik