Saç Dökülmesi Tedavisi Saç Dökülmesi Nedir? Neden olur?

Saç dökülmesi veya alopesi, erkekleri, kadınları ve çocukları etkileyebilir. Saç dökülmesi tedavisi için bazı ilaçlar ve saç ekimi ve saç restorasyonu bulunur.

Saç Dökülmesi Nedir?

Erişkin bir insanın başında yaklaşık 100.000 ila 150.000 kıl bulunur ve günde 100 taneye kadarını kaybeder; tarağınızın üzerinde birkaç kıl bulunması, alarm olma nedeni değildir. Her bir kıl folikülünün yaşam döngüsü vardır. Bu yaşam döngüsü üç aşamaya ayrılır:

• Anagen – iki ila altı yıl arasında süren aktif saç büyümesi
  • Katagen – geçiş dönemidir saç büyümesi 2-3 hafta sürer
  • Telogen – dinlenme aşamasıdır yaklaşık iki üç ay sürer; dinlenme evresi bittikten sonra saç dökülür ve yeni bir saç yerine geçer ve büyüme döngüsü yeniden başlar.

İnsanlar yaşlandıkça saç gelişim hızı yavaşlar.

Saç dökülmesinin birçok çeşidi vardır, ayrıca alopesi de denir:

• Involutional alopesi, saçların yaşla kademeli olarak azaldığı doğal bir durumdur.
  • Androjenik alopesi, hem erkek hem de kadınları etkileyebilen genetik bir durumdur.
  • Alopesi areata (Saç kıran) genellikle aniden başlar ve çocuklarda ve genç erişkinlerde yama yama saç dökülmesine neden olur. Saçkıran sakal da ve saçlı deride görülebilir. Saç kıran belirtileri: saçlı deride ve sakalda yama şeklinde kel alanlar şeklinde aniden oluşur. Saç kıran ne kadar sürede geçer: Genellikle birkaç yıl içinde %90 oranında saçlar tekrar çıkar.
  • Alopesi universalis, kaşlar, kirpikler ve kasıklar dahil tüm vücut kıllarının düşmesine neden olur.
  • Trikotillomani, çocuklarda daha sık görülen, kişinin kendi saçını çektiği psikolojik bir bozukluktur.
  • Telogen effluvium saçların büyüme döngüsündeki değişikliklerden dolayı oluşan saçlı deri üzerinde geçici saç incelmesidir.
  • Skarlı alopesi kalıcı saç kaybına neden olur.

Saç Dökülmesine Nedenleri Nelerdir?

Saç dökülmesi için; hormonlar, genetik, stres, hastalıklar, doğum yapmak, mantar enfeksiyonu, yanık, travma, radyoterapi, otoimmun hastalıklar, kozmetik işlemler, tiroid hastalıkları, lupus, diabet, demir eksikliği anemisi, diyet rol oynar ve saç dökülmesi sebepleri arasında sayılabilir.

Saç dökülmesinin belirtileri nelerdir?

İnsanlar taraklarından veya banyolarından daha fazla saç topladıklarını fark edebilir.

Erkeklerde saç dökülmesi ve saç dökülmesi belirtileri şunları içerebilir:

• Kafa derisi üzerinde saçları inceltme
  • Saç dökülmesi erkeklerde saç çizgisinin geriye çekilmesine neden olur.
  • Kafanın tepesini etkileyip at nalı şeklindeki bir desen oluşturan saç dökülmesi

Kadınlarda saç dökülme ve saç dökülme belirtileri şunları içerebilir:

• Genel saç incelmesi, özellikle tepe kısmında

Çocuklarda ve genç yetişkinlerde saç dökülmesi ve saç dökülmesi belirtileri şunları içerebilir:

• Saçlarda yama şeklinde ani bir kayıp
  • Vücuttaki tüm kılların tamamen kaybedilmesi
  • Kaşlarda ve saçlı deride kırık saçlar ve tam olmayan saç dökülmesi
  • Çeşitli hastalıklardan, ilaç tedavilerinden, hızlı kilo verme, anemi veya stres sonrasında aşırı saç dökülmesi ancak tamamemn kellik oluşmaz

Kepek neden olur, Kepekli saç dökülmeye neden olur mu: Kepek, kuru cildin küçük parçalar halinde saçlı deriden ayrıldığı, yaygın görülen bir saçlı deri sorunudur. Saç dökülmesine neden olmaz. Kepek nasıl geçer, kepek çözümü var mı, Kepek nasıl yok edilir; Kepeği tedavi etmenin ve kontrol altına almanın en etkili yolu kepek şampuanı kullanımı ve saçlı derinin dermatologların önerdiği damlalar ile tedavileridir.

Nezaman doktora başvurmalısınız?

• Sizin veya çocuğunuzun saçlarıda yama şeklinde  ani bir saç dökülmesi varsa.
  • Çocuğunuzun saç lı derisinde kaşlarda kırık saçlar ve kısmi saç dökülmesi varsa.
  • Çocuğunuz saçlarını sürtüyor veya çekiyorsa
  • Sizin veya çocuğunuzun vücudunun herhangi bir yerinde açıklanamayan bir saç dökülmesi varsa.

Saç Dökülmesi Tedavisi nelerdir?

Saç dökülmesi tedavisi için öneriler (Saç dökülmesine ne iyi gelir?):

Minoksidil: Belli şartlar altında, bu topikal (cilde uygulanır) ürün, kafa derisinin saç dökülmüş bölgelerinde saçın yeniden oluşmasını sağlar. Yeni saç büyümesini teşvik etmek için saç follikülleri üzerinde çalışıp saçın incelme süreci tersine çevirir. Saç dökülmesi tedavisi için ilaç, kel alanlara günde iki defa ve sürekli kullanılmalıdır; uygulama kesilirse saç dökülmesi tekrarlayacaktır.

Finasterid: Erkek tipi kellikte kullanılır. Saç dökülmesine neden olabilen erkeklik hormonlarının oluşumunu engelleyerek çalışır. Reçeteyle alınır ve günde bir kez hap şeklinde kullanışır. Çoğu ilaçta olduğu gibi, yan etkileri de vardır.

Erkeklerde saç dökülmesi nasıl önlenir, erkek tipi saç dökülmesine ne iyi gelir: Minoksidil ve finasterid erkeklerde saç dökülmesi tedavisine yardımcı olur ancak erkek tipi saç dökülmesine kesin çözüm sağlamaz.

Spironolakton: Saç dökülmesine neden olan derideki erkeklik hormonlarını bloke etmek için günde bir kez alınan bir haptır. Bu bazen kadın tipi saç dökülmesi için kullanılır.

Saç ekimi: Aktif kıl foliküllerini içeren saçlı deriden alınan saçların kel alanlara ekilmesidir. Ekilen saçlar dökülebilir, ancak yeni saçlar genellikle birkaç ay içinde nakledilen folliküllerden çıkmaya başlar.

Kortikosteroid:  Özellikle alopesi areatada (saç kıran tedavisi) damla şeklinde veya iğne ile  doğrudan kafa derisindeki dökülmüş saç alanlarına uygulanıp saçların yeniden çıkması hzlandırılabilir.

Antralin: Saç foliküllerinin tabanındaki iltihabı kontrol etmek için kullanılan topikal bir ilaçtır. Alopesi areata gibi durumlarda kullanılır.

Difensipron: Saç çıkmasını teşvik etmek için alopesi areatada kullanılan topikal bir duyarlılaşturıcı bir ajandır.

Lazerler:  Ofis veya ev tipi lazerli tarak cihazları, bazen yeni saç büyümesini teşvik edebilir. Saç dökülmesi tedavisi için etkindir.

Saç dökülmesi tedavisi şampuanları: Şampuanlar saç dökülmesinde ek tedavi olarak kullanılabilir. İçerdikleri saçın büyümesini sağlayan mineraller, vitaminler, aminoasitlerin kısmen faydası olur.

Saç Dökülmesini Önleyebilir miyim?

Doğal kelleşmeyi tersine çeviremezsiniz, ancak saçları inceltecek hasarlardan koruyabilirsiniz. Saç bakımı yapabilirsiniz.

Saç kurutucuları, sıcak cilalar, saç boyaları, saç düzleştiriciler ve permalar, jöleler,  kimyasal yüklü kozmetikler; kuru, kırılgan ve ince saçlara neden olabilir.

Saç dökülmesine neden olabilecek saç hasarını önlemek için şunları yapabilirsiniz:

Doğalı seçin: Saçınızı doğal renk ve yapısında bırakın. Eğer bu sizin için bir seçenek değilse kimyasal işlemler arasında iyileşmesi için saçlarınıza zaman verin.

Ürünleri akıllıca seçin: Saç tipiniz için tasarlanmış temel bir şampuan kullanın. Saçınızı kıvırırken daha az hasar veren sünger rulolarını tercih edin. Ayrıca, orta derecede sert, doğal kıl fırça kullanarak saçlarınızı tarayınız, saçınızı koparma ihtimali daha düşüktür.

Düzgün fırçalayın: Saç taramanın doğru yapılması önemlidir. Doğru bir fırça kullanarak, saçın doğal yağını dağıtmak için saç derisinden saç uçlarına kadar tarayınız. Nazik olun ve ıslak ve özellikle kırılgan olduğu zaman saçlarınızı fırçalamayın. Islak saç üzerine tarak kullanmak en iyisidir.