Örümcek Ağı Tedavisi (ip) Soru-Cevap

Örümcek ağı tedavisi (ip tedavisi), ameliyatsız yüz germe işlemidir. Yer çekimine ve ilerleyen yaşa bağlı olarak zaman içinde oluşan yüzdeki sarkma ve kırışıklıklar için kullanılır.  Örümcek ağı tekniği ile ameliyata gerek kalmadan cilt sarkmaları toparlanır. Derinin altına yerleştirilen ipler sayesinde deri yukarı doğru gerilir, kollajen üretimi tetiklenir. Yaşlanmanın izleri geriye döner, cilt daha genç, dinç ve daha az sarkık görülür. Ameliyatlı yüz germe işlemine göre daha kısa, ağrısız, dikişsiz ve konforludur.

Örümcek Ağı (İp tedavisi) Tedavisi Soru/Cevap

Örümcek ağı estetiği ağrılı bir işlem midir?

Örümcek ağı estetiği öncesi işlem bölgesi lokal anestezi ile uyuşturduğu için ağrı minimal düzeyde hissedilir. Lokal anestezik madde iğne aracılığıyla iplerin giriş ve çıkış noktalarına enjekte edilir ve bu bölgeler işlem öncesi tamamen hissiz hale getirilir. Hissiz bölgelerden ip deri altına ilerletilerek işlem ağrısız uygulanmış olur.

Örümcek ağı tedavisi etkileri ne zaman görülmeye başlar?

Etkileri 4-6 hafta sonra çıkmaya başlar. Deri altındaki iplerin deriyi germesi ve kollajen üretimini tetiklemesi en az 1 ay sürer.

Örümcek ağı estetiği etkileri ne kadar sürer?

Ortalama 1 yıl süreyle kollajen üretimi devam eder. Etkisi tamamen sıfırlanmaz fakat yaşla birlikte yeni sarkma ve kırışıklıklar oluşabilir.

Örümcek ağı estetiği öncesi nelere dikkat etmek gerekir?

Yara iyileşmesi bozukluğu olanlar, sedef, lupus gibi cilt hastalıkları olanlar, antikoagülan ilaç kullanan hastalar mutlaka hekimi işlem öncesinde bilgilendirmelidir. Keloid gibi yara yerlerinde fazla yara dokusu gelişen kişiler mutlaka önceden belirtmelidir. Daha önce yapılan botox, dolgu, lazer gibi işlemler hakkında mutlaka dermatoloğunuzu bilgilendiriniz.

Örümcek ağı estetiğiyle birlikte botoks, dolgu gibi diğer kozmetik işlemleri yaptırabilir miyim?

Dermatoloğunuzun önerisi doğrultusunda yaptırabilirsiniz. Genellikle önce ip tedavisi, 1 ay sonra dolgu tedavisi uygulanmaktadır.

Örümcek ağı tedavisinin yüzünüz için uygun olup olmadığına dermatoloğunuz karar verecektir. İleri derecede sarkmalarda cerrahi işlem gerek olabilir. Yine yüzdeki yağ dokusu ileri derecede incelen kişilerde bu tedavi sonuç vermeyebilir. Dermatoloğunuz yüzünüzü inceleyerek sizin bu tedaviden fayda görüp görmeyeceğini bilgilendirir.

Bu tedavileri mutlaka uzman deneyimli hekimlerce yapılmalıdır.