Lazer Karbon Peeling Nedir? 2.065 kere okundu.

Lazer karbon peeling tedavisi, cildin son derece güvenli bir şekilde soyulmasıyla cildi yenileme ve gençleştirme tedavisidir.

Korumasız bir şekilde güneşe çıkmak ve uzun süre güneşe maruz kalmak, yaşın ilerlemesi, ergenlik, hamilelik dönemlerinde değişen hormon dengeleri ve daha pek çok sebep cilt yüzeyinde leke oluşumuna, gözeneklerin genişlemesine ve sivilce oluşumuna neden olmaktadır. Ciltte meydana gelen bu problemler de kişileri günlük yaşamlarında fazlasıyla rahatsız etmektedir. Ancak lazer karbon peeling ile cildinizi yenilemeniz mümkün! Hem de 4 mevsim uygulanabiliyor olması, bu tedaviyi çok daha etkili ve verimli kılmaktadır.

Soru / Cevap

Lazer Karbon Peeling Nedir?

Lazer karbon peeling işlemi, cilt yüzeyine uygulanan karbon bileşikleri ve lazer cihazı kullanılarak cildin son derece güvenli bir şekilde yenilenmesi, eksfolyasyon işlemidir. Kısacası; cilt yenileme ve gençleştirme tedavisidir.

Karbon peelingin en önemli özelliklerinden bir tanesi; cilt tonu eşitlemede hastalara oldukça güvenli çözümler sunmasıdır. Birkaç cilt problemi için güvenli bir şekilde uygulanmaktadır ve oldukça olumlu sonuçlar sağlamaktadır. Başarı oranının yüksek olması nedeniyle bu tedavi sıklıkla tercih edilmektedir.

Karbon Peeling Tedavisi Hangi Amaçla Uygulanır?

Karbon peeling çeşitli amaçlarla uygulanabilen bir tedavidir. Kullanıldığı durumlar aşağıdaki gibidir:

karbon lazer peeling kimler yaptırabilir

Kimler Lazer Karbon Peeling Yaptırabilir?

Karbon peeling tedavisi yaptırabilecek hasta grubu aşağıdaki gibidir:

• Akne problemi yaşamış ergenlik çağını geçmiş tüm genç kız ve erkekler
  • Cilt tonu eşitleme ve tüy sarartma amacıyla uygulamak isteyenlere uygulanabilir

Nasıl Uygulanır?

Tedavinin uygulama aşamaları aşağıdaki gibidir:

• Yüz öncelikle temizlenmelidir.
  • Ardından karbon maske uygulanır.
  • Q switched ndyag lazer ile, karbon ile boyanan alanlara atış yapılır

Uygulama alanlarında yaklaşık yarım saat süren bir kızarıklığın oluşması oldukça normaldir. Meydana gelen bu kızarıklık bir süre sonra kendiliğinden kaybolur.

Lazer Karbon Peeling Tedavisi Etkisini Nasıl Gösterir?

Isı artışı sonucu derideki kollajen yapılar uyarılır, cilt gençleşir, gözenek belirginliği azalır. Akne ve benzeri problemi olan ciltlerde yağ dengesi düzelerek, akne sorunu ortadan kalkar.

Kaç Seans Tedavi Gerekir?

Karbon peeling uygulamaları 4 – 6 seans olacak şekilde planlanmaktadır. Uygulama sayısı kişinin ve tedavi edilecek yüzeyin özelliklerine göre değişkenlik göstermektedir.

Sonuçlar Ne Zaman Ortaya Çıkar?

Karbon peeling uygulamalarının ilk sonuçları 2 – 3 hafta sonrasında ortaya çıkmaya başlamaktadır.

Lazer Karbon Peeling Uygulamasının Yan Etkileri Var mıdır?

Karbon peeling tedavisi sonrası önemli bir yan etki genellikle gözlenmemektedir. Çok nadir de olsa kaşınma, tedavi uygulanan yerde kabarmalar gözlenebilmektedir. Ancak bu etkiler kısa süreli ve geçicidir. Nadiren PIH (post inflamatuar hiperpigmentasyon) veya guttat beyazlama adacıkları bildirilen vakalar olmuştur.

Uygulama Sonrasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Uygulamanın gerçekleştirildiği gün içerisinde sıcak duş alınmamalıdır. Ayrıca hamam, sauna, solaryum gibi aşırı sıcak ortamlardan ve direkt olarak güneşe maruz kalmaktan kaçınılmalıdır.

Karbon Peeling Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Lazer karbon peeling tedavisinin faydaları aşağıdaki gibidir:

• Güneşe ve yaşlanmaya bağlı olarak cilt yüzeyinde oluşan lekelerin giderilmesini sağlar.
  • Ciltteki genişlemiş gözenek görünümünü azaltır.
  • Kolajen üretiminin artmasını sağlar.
  • Cildin daha parlak görünmesine yardımcı olur.
  • Cildin yağlanmasının önüne geçer.
  • Siyah noktaları azaltır ve temizler.
  • Akne oluşumunu azaltmaya yardımcıdır.

Karbon Peeling Tedavisinin Avantajları Nelerdir ?

Lazer karbon peeling tedavisinin avantajları aşağıdaki gibidir:

• Her mevsim uygulanabilmektedir.
  • Uygulamalarda belirgin bir ağrı ya da acı hissi yoktur.
  • Uygulama sonrasında kabuklanma ve yara oluşmaz.
  • Kişi sosyal hayatına devam edebilmektedir.
  • Karbon peeling esmer cilt yapısındaki kişiler için de uygundur.