Lazer ile Kılcal Damar Tedavisi

Lazer, ingilizce Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation (LASER) sözcüklerinin baş harflerinden adını almıştır. İlke olarak ışık kaynağından çıkan ışınların bir tüpte biriktirilip güçlendirilerek, belli bir noktaya yönlendirilmesi esasına dayanır. Lazer dermatolojide cilt lekeleleri, damarsal lezyonlar, izler (sivilce veya yara sonrası oluşanlar), istenmeyen kıllar  ve cilt kırışıklıklarını gidermek içeren geniş bir yelpazede tedavi amaçlı kullanılmaktadır. Lazer ile kılcal damar tedavisi hakkında soru ve cevaplara bakalım.

Lazer ile Kılcal Damar Tedavisi Soru/Cevap

Telenjektaziler (Kılcal Damarlar) nedir?

Telenjektaziler, küçük kırmızı veya mavimsi renkte ağımsı görüntü oluşturan genişlemiş damarlardır. Özellikle yüz ve alt bacakta oluşurlar. Kendiliğinden oluşabileceği gibi, UV ışınlarına maruziyet, bağ dokusu hastalıkları, gebelik, alkol ve östrojen kullanımı, rozasea (gül hastalığı), yerel kortizonlu ilaçların kullanımıyla da oluşabilir.

Telenjektaziler  nasıl tedavi edilir?

Telenjektazilerin (kılcal damarların) tedavisi için elektrocerrahi, madde enjeksiyonları, dondurma gibi çeşitli geleneksel yöntemler kullanılabilir ancak lazer ışığı ile tedavi daha az ağrılı, daha güvenli ve daha etkilidir. Genellikle tek seansta bile gözle görülür farklılık yaratır.

Bu amaçla  pulsed dye lazer (PDL), Alexandrite lazer, Nd:YAG lazer, KTP lazer, intense pulsed light sistemleri kullanılabilir.

Lazer ile telenjektaziler nasıl tedavi edilir?

Dermatoloğunuz muayene ile damarsal lezyonu inceler ve tedavi uygulanacak kişinin kılcal damarlarının yerleşimine, rengine, boyutuna, hastanın ten rengine hangi dozda, kaç seans tedavi gerekeceğini belirler.

Lazer tedavisi ile oluşabilecek yan etkiler nelerdir?

Lazer tedavisi sırasında hafif bir ağrı oluşabilir. Ağrıyı azaltmak için işlem yapılacak bölgeye anestezik kremler uygulanabilir.

Oluşan yan etkiler hafif şiddettedir ve 1-3 gün içinde geriler. Tedavi sonrasında hafif kızarıklık, şişlik, kabuklanma oluşabilir. Bu etkiler genellikle 7-10 gün içinde tamamen geriler. Deri renginde açılma ve koyulaşma olabilir ancak genellikle normale döner. Lazer tedavisi mutlaka hekimlerce yapılmalıdır aksi halde yanlış dozlarda uygulanmasıyla yanık, deri renginde kalıcı değişiklikler ve izler oluşabilir.  Bu tür riskleri ve yan etkileri azaltmak için lazer uygulaması için dermatologlara başvurmanızı öneriyoruz. Uzman olmayan kişilerce yapıldığı takdirde yan etkileri sıklığı artar