Kuru Cilt İçin Öneriler 1.795 kere okundu.

Kuru cilt kaşınabilir, çatlayabilir, pul pul dökülebilir ve kanayabilir. Kuruyan cildinizi rahatlatacak önerileri yazımızda bulabilirsiniz.

Cildimizin en değerli giysimiz olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Bu nedenle cildimizi soğuktan, sıcaktan, rüzgârdan, sigara dumanından ve aynı zamanda güneş ışınlarından korumalıyız. Hava geçişleri, nem değişiklikleri, soğuk ve rüzgârlı hava cildin su kaybını arttırır, cildi kurutur ve nem ihtiyacını arttırır. Kuru cilt ise kaşınabilir, çatlayabilir, pul pul dökülebilir ve hatta kanayabilir. Kuruyan cildinizi rahatlatmak için yapabileceklerinizi yazımızda bulabilirsiniz.

kuru cilt nedir

Kuru Cilt Nedir?

Cilt kuruluğu ya da tıbbi adıyla kserozis, cildin en yüzeyel tabakası olan epidermiste uygun miktarda su ve yağ bulunmamasından kaynaklanan bir cilt sorunudur. Erkekleri ve kadınları eşit şekilde etkilemekle birlikte yaşlı bireylerde görülme oranı çok daha fazladır. El, dirsek ve dudak gibi bölgeler cilt kuruluğundan daha fazla etkilenme eğilimindedir.

Pullanma, kaşıntı ve çatlama ile rahatsız edici bir durum olarak meydana gelmektedir. Çeşitli nedenlerle ortaya çıkabilir ya da doğal olarak kuru bir cilde sahip olunabilir. Birçok durumda, yaşam tarzı değişiklikleri ve nemlendirici kullanımı kuru cilt sorununu çözmek için yeterlidir. Ancak bazı durumlarda altta yatan bir nedenden kaynaklanabilir ve tedaviye direnç gösterebilir. Bu durumda mutlaka bir dermatoloji uzmanına başvurmanız gerekmektedir.

Cilt Neden Kurur?

Cilt genellikle çevresel nedenlerden dolayı kurumaktadır. Kuru cilt nedenleri arasında bulunan faktörler aşağıdaki gibidir:

• Hava şartları
  • Isınma şekli
  • Sert sabun ve deterjan kullanımı
  • Yeterli sıvı alınmaması
  • Sıcak banyo ya da duş alınması
  • Diğer cilt rahatsızlıklarının varlığı
  • Kullanılan bazı ilaçlar

cildi rahatlatmak için yapılabilecekler

Kuru Cildi Rahatlatmak İçin Yapabilecekleriniz

Kuru cilt problemini azaltmak için yapabileceğiniz çeşitli uygulamalar bulunmaktadır. Bu uygulamalar aşağıdaki gibidir:

• Banyoyu ve duşu kısa tutun. Banyo sürenizin 10 dakikaya aşmamasına dikkat edin. Banyoda sıcak su değil, ılık su ve az temizleyici kullanın. Kuru derinizi nazikçe ovalayın.
  • Banyo veya duştan çıktıktan sonra nemlendirici uygulayın. Merhem ve kremler genellikle losyonlardan daha etkilidir. Banyo sırasında cilt suyu emer ve bu su ciltte tutulmazsa buharlaşır ve cildin daha çok kurumasına neden olur. Bu yüzden cilde nemi hapsetmek için banyo sonrasında 5 dakika içinde nemlendirici uygulanmalıdır.
  • Deri bakım ürünlerinin içeriklerini okuyun. Deodorantlar, sabunlar, alkol içerikli tonikler ve kokulu ürünler kuru cilt ve hassas deriyi tahriş edebilir.
  • Kuru deriye sahip kişiler sık sık yüz yıkamaktan kaçınmalıdır.
  • Yaşadığınız ortamın nem oranı düşükse havaya gerekli nemi sağlamak için, nemlendirici cihaz kullanabilirsiniz.
  • %100 pamuk ve nefes alan yumuşak kumaşlar giyinin. Eğer yün veya diğer kaba kumaşları giymek istiyorsanız, altına yumuşak bir kumaş giyin.
  • Her el yıkamadan sonra el kremi uygulayın. Eğer daha fazla rahatlamaya ihtiyaç duyuyorsanız, yatmadan önce vazelin sürün. Eğer elleriniz sıklıkla suya giriyorsa, ellerinizi korumak için su geçirmez eldiven kullanın. Ayrıca ev işi yaparken kullanılan temizlik ürünleri de cildi kurutmakta, nem kaybına neden olmaktadır. Bu yüzden iş yaparken mutlaka eldiven kullanılmalıdır
  • Kuru deriyi nemlendirmek kadar, sağlam ve sağlıklı derinin bu özelliğini korumasında da nemlendiriciler önemlidir.
  • Yaş arttıkça cildin su oranı ve yağ salgılaması azalır. Bu yüzden yaşlandıkça kuru cilt problemi ve buna bağlı kaşıntılar sık meydana gelir. Yaş arttıkça cildin nemlendiriciye olan ihtiyacı artar.
  • Beslenmenize dikkat edin. Bol bol su tüketin, bol meyve ve sebze yiyin.

Eğer bu öneriler sizi rahatlatmazsa mutlaka bir dermatoloğa başvurmalısınız. Çünkü bazen kuru cilt,egzema gibi altta yatan hastalıkların bir bulgusu olabilmektedir.