Kriyoterapi (dondurma/soğuk) tedavisi nedir? Nasıl uygulanır?

Kriyoterapi diğer adıyla dondurma/soğuk tedavisidir. Uygulanan bölgedeki hastalıklı dokuları dondurarak yok eder. Soğutmada kullanılan nitrojen gazı prob içinden geçirilir ve dışarı püskürtülürv. Soğuk etkisiyle hücre içindeki ve dışındaki saf su, buz kristalleri haline getirilerek hastalıklı hücrelerin ölmesi hedeflenir. Bunun için genellikle nitrojen gazı kullanılır.  Hızlı ve uygulanması kolaydır. Poliklinik şartlarında yapılabilir. Güvenlidir, gebelerde uygulanabilir ve anestezi gerekmez.

Hangi hastalıklarda kullanılabilir?

• Siğiller
  • Molloskum kontagiozum
  • Güneş lekeleri
  • Aktinik keratoz
  • Seboreik keratoz
  • Tırnak batması
  • Bazal hücreli cilt kanserinde uygulanmaktadır.

Herhangi bir yan etkisi var mıdır?

En sık görülen yan etki uygulama sonrasında; uygulanan alanda yanma,  ağrı,  sıvı toplanmasıdır. Sıvı toplanan alan 2-3 gün içinde kabuklanır. Ortlama 10 gün içinde tamamen iyileşir. Tamamen iyileşen alanda deride renk açılması veya koyulaşma meydana gelebilmektedir.

Tedavi ne kadar sürer?

Tedavi sayısı ve süresi cilt hastalığının tipine ve lezyonların sayısına göre değişkenlik gösterir. Elde olan tek bir siğilde bir seansta sonuç alınabiliyorken , çok sayıda olan genital siğillerde 5-6 seans gerekebilmektedir. Seans aralıkları genellikle 2-3 hafta arasıdır.